In psihologia dezvoltarii, se face in general o distinctie intre dezvoltarea personalitatii si dezvoltarea cognitiva si sociala.Personalitatea unei persoane este adesea privita ca un comportament verbal, cognitiv si emotional intr-un context social.
Este posibil sa distingem intre dezvoltarea sociala si cea cognitiva, dar nu este posibila separarea acestora. Dezvoltarea cognitiva joaca un rol central in dezvoltarea copilului in ceea ce priveste dezvoltarea sociala. De aceea, copiii supradotati au nevoie de gradinita IQ-Est din Bucuresti. Dezvoltarea cognitiva in zona discriminarii si recunoasterii nu este cauza dezvoltarii socio-emotionale, ci este o conditie prealabila necesara.
Exista multe legaturi directe intre abilitatile cognitive si dezvoltarea sociala si emotionala a copilului. Aceasta inseamna ca interactiunile sociale ale unui copil sunt restranse sau extinse de abilitatile cognitive ale acestuia. Copiii supradotati cu un avantaj de dezvoltare cognitiva vor fi „diferiti” in comportamentul lor social si emotional, fata de copiii dezvoltati normal.
Comportamentul timpuriu al copiilor supradotati
Multe studii de caz si rapoarte de la parinti cu privire la comportamentul timpuriu al copiilor supradotati, sunt in mare masura consistente prin faptul ca acesti copii prezinta un nivel ridicat de activitate si sunt excesiv de iritabili.
Este izbitor, totusi, ca iritabilitatea nu este mentionata in toate rapoartele privind nou-nascutii supradotati. Iritabilitatea crescuta sau scazuta inseamna urmatoarele: unii copii plang nervos, in timp ce altii nu; unii copii dorm nelinistiti si par sa nu aiba timp sa doarma, in timp ce altii dorm excelent; unii copii sunt mereu ocupati sa-si „exploreze” imprejurimile, iar altii se comporta ca si cum nu ar fi interesati de imprejurimile din jurul lor.
Aceasta imagine comportamentala schimbatoare arata clar ca este dificil sa desenezi imagini comportamentale „securizate” si fixe ale copiilor mici supradotati. Este un fapt stabilit, insa, ca este extrem de important pentru dezvoltarea socio-emotionala a fiecarui copil ca educatorii si parintii sa trateze „corect” cu trasaturile individuale de personalitate ale copiilor de la o varsta frageda.
La gradinita IQ-Est din Bucuresti exista educatori care se preocupa indeaproape de copiii supradotati. Aceasta nu este o sarcina usoara, mai ales cand ai de-a face cu copii supradotati, pentru ca deseori sunt manunchiuri de energie care nu se obosesc sa puna intrebari insistente.
Intrebarea care se naste din aceasta este: cum putem recunoaste abilitatile speciale (cognitive) caracteristice ale copiilor supradotati si ce probleme educationale sau sociale pot aparea din aceasta?
Astfel, nivelurile ridicate de energie si activitate la copii, pot crea cele mai mari dificultati parentale atunci cand parintii nu sunt capabili sa faca fata acestei idiosincrazii individuale. Daca parintii nu pot sau nu doresc sa satisfaca nevoile specifice de dezvoltare ale unui astfel de copil, copilul poate deveni „dificil” sau se poate dezvolta intr-un individ nesigur si dependent.
De ce ai nevoie de gradinita IQ-Est din Bucuresti?
Trebuie subliniat din nou ca anumite comportamente ale indivizilor supradotati pot duce la relatii sociale problematice, dar aceasta nu este o consecinta necesara. Cu toate acestea, deoarece caracteristicile comportamentale mentionate sunt prezente intr-o masura mai mare la copiii supradotati, probabilitatea unui comportament perturbator este de asemenea mai mare.
Multi parinti experimenteaza, de asemenea, caracteristica creativitatii in legatura cu un angajament personal puternic, care la copiii supradotati duce adesea la cerinte nerealist de mari. Un nivel prea ridicat de ambitie poate fi daunator dezvoltarii sanatoase a personalitatii.
Cu toate acestea, este important ca creativitatea copilului sa nu fie ingradita, mai ales la varsta copilariei si gradinitei. De aceea, daca ai un copil supradotat, inscrie-l la gradinita IQ-Est Bucuresti, deoarece aici exista oameni care se preocupa indeaproape de copilul tau, fara sa fie obositi de intrebarile insistente ale copiilor.